
Klanten kunnen zich soms bijzonder vervelend gedragen. Maar verkopers zijn bepaald geen heilige boontjes. Bij hen gaat soms ook het nodige mis. Je leest in dit artikel 5 manieren hoe je klanten tegen je in het harnas jaagt.
Lees meer »Klanten kunnen zich soms bijzonder vervelend gedragen. Maar verkopers zijn bepaald geen heilige boontjes. Bij hen gaat soms ook het nodige mis. Je leest in dit artikel 5 manieren hoe je klanten tegen je in het harnas jaagt.
Lees meer »Telefonische acquisitie is een van de meest directe manieren om contact te leggen met nieuwe klanten. Het is direct en snel, maar ook lastig. Je vindt in dit artikel praktische tips waardoor je gemakkelijker een klik maakt met potentiële klanten.
Lees meer »Als jij bent zoals veel verkopers, dan word je gek van stiltes. Je zit op het puntje van je stoel om snel het woord te nemen zodra de klant zijn mond houdt. Is dit herkenbaar? Voor mij wel. Zelf had ik ook last van deze gewoonte. Totdat ik de kracht van de stilte ontdekte…
Lees meer »Mensen gaan vaak af op hun gevoel of intuïtie. Uit ervaring denken ze dan te weten wat de beste of meest effectieve werkwijze is. Daarbij spelen persoonlijke voorkeuren en antipathieën een belangrijke rol. Maar…? Is het wel zo verstandig om af te gaan op je onderbuikgevoel?
Lees meer »Veel verkopers sturen graag aan op een persoonlijk gesprek met hun klanten of prospects. Ze hebben het gevoel daarmee hun kansen te verhogen. In zo’n gesprek spelen alle zintuigen een rol: je kunt klanten horen, zien en ruiken. Ze gruwen soms van verkopen op afstand. Is dat terecht?
Lees meer »Managen lijkt zo eenvoudig, maar dat is het natuurlijk niet. Het is puur mensenwerk en daarbij gaat soms wel eens iets verkeerd. Gelukkig zijn er enkele praktische vuistregels die hun nut in de praktijk hebben bewezen.
Zondigen tegen deze vuistregels is bijzonder gemakkelijk en vaak ook begrijpelijk, want managers hebben zoveel aan hun hoofd. Helaas komen deze zonden managers soms duur te staan omdat ze een deuk in het onderlinge vertrouwen kunnen geven. Is dat eenmaal een feit? Dan is de manager niet zelden een roepende in de woestijn.
Je vindt in dit artikel enkele gouden regels voor managers die mee helpen een geweldig team te creëren en te houden.
Lees meer »Bij telefonische acquisitie zijn de eerste 30 seconden allesbeslissend. Je stelt jezelf kort voor en vraagt of het een goed moment is om de prospect te spreken. Dan blijkt dat de prospect geen tijd heeft voor een gesprek. Wat doe je dan?
Lees meer »De effecten van verkooptrainingen vallen soms behoorlijk tegen. Gelukkig is daar veel aan te verbeteren. Met name meer aandacht voor het voortraject en de follow-up kan wonderen verrichten. Hoe haal je met een beetje extra inspanning direct meer rendement uit een verkooptraining?
Lees meer »Is het lastig om je klant te overtuigen van het nut van jouw product of dienst? Dan heb ik enkele slimme trucs voor je. Ze berusten op een element van verrassing. Je doet iets wat men niet van een verkoper verwacht.
Lees meer »Heb jij het wel eens meegemaakt? Je voert een verkoopgesprek met een klant. De behoefte is duidelijk. De klant lijkt ook te willen kopen. Maar dan…? Gaat hij moeilijk doen over de prijs. Wat is er aan de hand?
Lees meer »