Over Michel Hoetmer

Michel HoetmerMichel is de oprichter en eigenaar van SalesQuest. Hij helpt verkopers en ondernemers bij het werven van nieuwe klanten en het behalen van meer winstgevende omzet.

In de loop der jaren heeft hij een nuchtere kijk ontwikkeld op het verkoop- en marketingvak. Hij is vooral erg praktisch. Zijn leus is:

“Doe als het even kan op een nuttige en slimme manier anders dan anderen!”

Daardoor val je op. Het is de basis voor succesvolle groei.

Succesvol publicist

Naast verkooptrainer is Michel ook publicist. Hij schrijft artikelen voor zijn eigen website, maar ook voor:

Hij schreef ook een aantal succesvolle boeken:

  • De Zeven zonden van verkopers (Hoogst bereikte positie: #3 | 487 dagen in de top 100 bij Managementboek).
  • De 49 gevaarlijkste verkoopmythen.
  • Sluit de deal!
  • Slim onderhandelen over prijzen.
  • Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen.
  • Maak van de telefoon je vriend.

‘De zeven zonden van verkopers’ was meteen een groot succes. Er zijn al meer dan 6.000 exemplaren van verkocht.

Michel Hoetmer heeft meegewerkt aan diverse radioprogramma’s (w.o. BNR Businessradio) en hij verscheen ook op TV:

  • Hart van Nederland
  • Weet wat je koopt).

Mini CV

Voordat Michel Hoetmer in 1999 begon als sales trainer en coach werkte hij o.a. voor:

  • AMRO Bank N.V.
  • CDK Bank
  • ING
  • Eerste Hollandsche Verzekeringen
  • Bohnenn & Van Santen Assurantiën
  • Amev
  • Dell

Michel is ruim 40 jaar actief in de verkoop, zowel op de zakelijke- als op consumentenmarkt. Hij is gepokt en gemazeld in het verkoopvak.

Hij past de technieken uit zijn trainingen en publicaties dagelijks zelf met veel succes toe. Inmiddels trainde en coachte Michel meer dan 5.100 verkopers. Kenmerkend voor zijn aanpak is de praktische en resultaatgerichte insteek.

Sociale media

Vrije tijd

In zijn vrije tijd is Michel een enthousiaste schaker. Hij schrijft graag over zijn geliefde hobby: