De 1-2-3 afsluittechniek

3 Is een mooi getal! Precies goed.

De drie-eenheid is een bekend idee uit de overtuigingsleer: noem drie punten. Drie is een mooi getal. Hoe kun je hiervan gebruik maken in de verkoop?

Drie argumenten vormen een eenheid. Eén is te weinig, met twee is het net niet af. En met drie maak je argumentatie compleet.

Drie is ook niet teveel. Noem je bijvoorbeeld meer voordelen dan vergeten mensen vrijwel zeker een van de voordelen. Je kunt hetzelfde idee ook toepassen bij het afsluiten van de order.

De afsluittechniek

Vat de drie belangrijkste punten samen:

“U krijg dit, dat en nog iets extra!”

En dan uiteraard:

“Zal ik het voor u in orde maken?”

Je kunt de drie punten op meerdere manieren invullen, bijvoorbeeld:

  • Punten die nauw met elkaar samenhangen. Hiermee benadruk je één belangrijk punt.
  • Juist meer variatie aanbrengen door punten te noemen die minder verband met elkaar houden. Dan krijg je het effect van meerdere vliegen slaan met één klap.

Zo gebruik je deze afsluittechniek

  • Dit product is goedkoper, sneller en betrouwbaarder dan [vul zelf maar in].
  • De voordelen van onze speciale dienst zijn: 24 uur per dag beschikbaar, een gratis nummer en altijd deskundige mensen aan de telefoon.
  • Als u vandaag deze auto koopt ontvangt u van ons een set vloermatten, de afleverbeurt en tank benzine cadeau.

Slimme verkoopgesprekken voeren en meer orders scoren

Ze zeggen wel eens ‘always be closing’. Is het verstandig dit verkoop-abc’tje toe te passen? Het antwoord zal je verbazen. In dit boek lees je alles over de beste manier om instemming van de klant te krijgen en orders af te sluiten.

Uiteraard vind je nog veel meer tips en adviezen in dit compacte boek. Je leert onder andere 15 afsluittechnieken die elke verkoper hoort te weten en moet kunnen toepassen.

Kortom: slimme verkoopgesprekken voeren en meer orders scoren! Meer weten… 

Geef een reactie Reactie annuleren