
Sluit af door een (kleine) toezegging te doen en in ruil daarvoor vraag je om de koop.
Deze afsluittechniek berust op het principe ‘voor wat, hoort wat’. Je kunt heel duidelijk stellen dat je bereid bent een concessie te doen in ruil voor de opdracht. De ander heeft het gevoel dat hij je nu iets schuldig is en de kans is groter dat hij instemt.
Voorbeelden:
- “Als ik u 10% korting geef, koopt u ons product dan vandaag?”
- “U verdient het om iets extra’s te ontvangen. Hebben wij dan een deal?”
- “Weet u wat? U krijgt van mij gratis … er bij!”
- “Als u nu tot aanschaf overgaat, zorg ik dat u met spoed geleverd krijgt zonder extra kosten.”
Waarom het werkt?
Mensen opereren op basis van wederkerigheid. Het is een belangrijk sociaal principe en een bindmiddel van relaties.
Meer artikelen over afsluiten…
Slimme verkoopgesprekken voeren en meer orders scoren
Ze zeggen wel eens ‘always be closing’. Is het verstandig dit verkoop-abc’tje toe te passen? Het antwoord zal je verbazen. In dit boek lees je alles over de beste manier om instemming van de klant te krijgen en orders af te sluiten.
Uiteraard vind je nog veel meer tips en adviezen in dit compacte boek. Je leert onder ander15 afsluittechnieken die elke verkoper hoort te weten en moet kunnen toepassen.
Kortom: slimme verkoopgesprekken voeren en meer orders scoren! Meer weten…